halsojobb.se

Myndighet boendesamordning

Vill du ha ett roligt, varierande och meningsfullt arbete i en utvecklande miljö? Sök tjänsten boendesamordnare till myndighet boendesamordning!

Välkommen till omsorgsförvaltningen. Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsvariationer ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, men också verksamhetsuppföljning och långsiktig planering.
Här finns tre uppdrag: systemledning, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området.
Viktigt för oss är:

• Mentorskap under introduktionen
• Att göra skillnad för våra brukare
• Att arbeta tillsammans – teamarbete
• Att tänka nytt - för våra brukares bästa
• Möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen

Ditt uppdrag
Som boendesamordnare arbetar du med boendeplanering och samordning på individnivå för personer som har beslut om boende enligt socialtjänstlagen (SoL) samt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).

I arbetsuppgifterna ingår en rättssäker och effektiv verkställighet av boendebeslut där du matchar individens behov och i möjligaste mån önskemål om boende med ledig bostad och boendets profil. Du ansvarar för information till den enskilde, dennes företrädare och biståndshandläggare om tänkt planering. Dokumentation i personakt kring verkställighet och planering utgör en del av arbetsuppgifterna. I din roll ingår också att ta fram underlag för statistik och samverka med interna och externa samverkanspartner.

Som boendesamordnare deltar du också i den långsiktiga planeringen av behovet av
bostäder för målgrupperna.

Vi tillämpar mentorskap för alla nyanställda. Du får stöd i din roll av dina kollegor. I arbetet har du även stöd av specialisthandläggare som regelbundet tillsammans med dig går igenom dina processer och din arbetsmängd.
Tjänsten erbjuder:

• Friskvårdsbidrag
• Årsarbetstid
• Kompetensutveckling
• Nära ledarskap
• Utmärkt pendlarläge
• Engagerade kollegor

Din bakgrund
Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vi ser även att du har erfarenhet från biståndshandläggning och/eller i en samordnande funktion inom LSS och SoL boenden samt av arbete med personer med funktionsnedsättning. Du har goda kunskaper gällande lagstiftning inom socialtjänslagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, goda IT-kunskaper samt goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt.

Du är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem samt att du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du kommunikativ som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera samt har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vi ser även att du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Christina Rosendahl, enhetschef, 018-727 87 30

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24
Vision, Anna-Maria Samuelsson 018-727 51 30

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till omsorgsförvaltningen. Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsnedsättning ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, men också verksamhetsuppföljning och långsiktig planering. Här finns tre uppdrag: systemledning, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Logo

Boendesamordnare till Myndighet boendesamordning

Företag Uppsala kommun
Ort
Utgår

2020-10-23

Ansök nu

Dela detta jobb