halsojobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Halsojobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

SOS-operatör

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.


Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. 

Din vardag som SOS-operatör
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst.

Med tydliga intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. 

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst.

Vi erbjuder dig

  • Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor

  • Engagerade och stöttande ledare och kollegor

  • Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum

  • Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället

Vi söker dig
Som är trygg i dig själv och har lätt för att med lugn och empati möta människor i kris. Du uppskattar och är van vid att arbeta utifrån tydliga riktlinjer. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. 

Du ska ha...

  • Minst tre års arbetslivserfarenhet

  • Undersköterskeutbildning

  • Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska

  • Har god datorvana och trivs med att arbeta i komplexa system

  • Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. 

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! 

Tjänsten är med start mars 2022

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 28 november.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Mattias Forsberg

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Dela detta jobb

SOS-operatör

SOS Alarm Sverige AB