halsojobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Halsojobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Socialsekreterare, familjehemsenheten

Ort
Kategorier
Utgår

2021-12-08

Ansök nu

Socialsekreterare, familjehemsenheten

Referensnummer

T15/2021

Om tjänsten
Vi söker nu socialsekreterare för arbete med barnhandläggning. Du kommer ingå i en enhet med många engagerade och erfarna kollegor som består av barnhandläggare, familjehemssekreterare och rekryterare. Vi har ett gott arbetsklimat och stöttar och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Vi har en nära arbetsledning och arbetar enligt BBiC och Signs Of Safety.  

Vi är uppdelade i tre team. Ett består av rekryterare och två består av en mix av barnhandläggare och familjehemssekreterare. Det innebär att vi har ett nära samarbete mellan barn- och familjehemssekreterare med stort fokus på det tredelade föräldraskapet och ett nära samarbete med rekryterarna. I och med att vi arbetar i mindre team finns det god kännedom och stöttning i varandras ärenden och medhandläggare tillsätts alltid vid behov.  

Arbetet är självständigt och resor är en del av arbetet, där vissa kan bli långväga. 

Vi kommer att kalla aktuella kandidater till intervju löpande under ansökningstiden.

Din profil
Vi söker en kunnig, engagerad och handlingskraftig socionom som vill göra skillnad. Du trivs med att arbeta i team men kan arbeta självständigt. Som person är du strukturerad och har förmåga att hantera komplexa och svåra ärenden. Ibland kan arbetet växla snabbt och förutsätter att du har förmåga att anpassa dig efter nya situationer. Du har förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift och har ett respektfullt bemötande till alla du möter. 

Det är meriterande med erfarenhet av handläggning och uppföljning av placerade barn. Har du tidigare erfarenhet av Signs of Safety, BBIC och ProCapita är det också meriterande.  
  
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Körkort B är ett krav.

Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare. 
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd. 

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.

Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!

Dela detta jobb

Socialsekreterare, familjehemsenheten

Kalmar kommun - Omsorgsförvaltningen och Socialförvaltningen