halsojobb.se

Optimeringskoordinator till nystartade Resurscenter

Ort
Kategorier
Utgår

2019-05-29

Ansök nu

Optimeringskoordinator till nystartade Resurscenter

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och förbättra verksamheten och servicen.

Vi söker dig som trivs med högt tempo och vill vara med och starta upp Resurscenter i Härjedalens kommun med resten av arbetslaget. Det är meriterande om du har dokumenterad försäljningserfarenhet och gärna arbetslivserfarenhet från bemannings-/rekryteringsbranschen.

Arbetsuppgifter:
- Att arbeta med bemanning på Resurscenter i Härjedalens kommun innebär snabba förändringar och höga krav på att rätt personal bokas in på rätt uppdrag. Vi anpassar oss löpande efter våra enheters behov och önskemål varför det är viktigt att du är lyhörd och har viss analytisk förmåga. Du bör även vara lösningsorienterad och orädd inför nya utmaningar och kundsituationer. Arbetet innebär viss tjänstgöring under helger.
-
- I det dagliga arbetet ingår;
- - Vikarieanskaffning vid korttidsfrånvaro ex sjukdom och semester
- - Optimera scheman i Time Care
- - Daglig lönehantering i Självservice/Personec/Time Care samt upprätta och administrera aktuellt schema
- - Rätta och kontera tid i lönesystemet
- - Ta fram och bearbeta statistik
- - Administrera behörigheter
- - Uppdatera dokument, rutiner
- - Schemalogistik och supporta medarbetarna i schematekniska frågor
- - Utbilda medarbetare i systemen
-
- Arbetet sker i Resurscenter som matchar behov med tillgängliga resurser och hanterar all administration kopplat till detta.
-
- Erfarenhet av optimering av scheman i Time Care är önskvärt. God kunskap i Office-paketet är ett krav.
-
- Provanställning kan komma att tillämpas.
- Tillträde efter överenskommelse

Kvalifikationer:
- Utbildning krävs personal och löneadministrativ inriktning på gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Ett krav är att du har god kännedom och erfarenhet av att arbeta i Personec P samt Time Pool, Time Care Planering. Du ska ha god förmåga att samverka med andra i såväl tal som skrift, vara strukturerad, noggrann samt flexibel. Arbetet innebär stundtals att du bör vara stresstålig och van att arbeta i ett högt tempo.
- Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Egenskaper:
- Vi söker dig som har ett genuint intresse för rekrytering och systemen som används och vill vara med och bygga upp Resurscenter tillsammans med arbetslaget.
- Du har i tidigare situationer visat prov på att du är initiativtagande, självgående och snabblärd. Du håller en hög servicenivå, trivs med ansvar, är målinriktad, vågar tänka själv, trycker det är roligt och utvecklade med digitalisering och är trygg i att fatta egna beslut

Utbildningsnivå:
- Universitet/Högskola
- Gymnasium

Vi erbjuder:
- - ett nära och tydligt ledarskap samt en positiv arbetsgemenskap
- - ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
- - flextid
- - friskvård på arbetstid
- - delaktighet i utvecklingen av verksamheten
- - kontinuerlig kompetensutveckling
- - arbete hemifrån

Dela detta jobb

Optimeringskoordinator till nystartade Resurscenter

Härjedalen kommun - vård & socialförvaltningen